4 Nisan 2012 Çarşamba

Kısaca..

Dört gün sonra tam 6 aylık oluyoruz. Bu 6 ayı özetlersek..
1. Ay: Hiç uyumaz mısın diyordum sana sürekli.. Dikişlerim yüzünden kalkarken otururken ızdırap içindeyim. İlk ay babaannen tarafından sürekli kucakta taşındın. Her ne kadar ona bunu yapmamasını söylesem de bulduğu ilk zırlamanda hoop kucaktaydın. Birde geçerli sebebi vardı: Sırtın ağrır ve sıkılırmışsın!!! Neyse ki o gittikten sonra bir hafta boyunca seni kucağa gerekmedikçe almayarak kendi kendine vakit geçirmeyi aşılamaya başladım.
Uykuların yine düzensizdi fakat en azında uyuyordun evde zırt pırt çalan telefon sesinden uyanmıyordun..
2. Ay:İlk karma aşını ve rota aşını oldun. Çok ağladın orada bana bakıp ağlaman içimi kopardı resmen. Bu ay artık gece uykuların düzene giriyordu. Gece ile gündüzü ayırt etmeye başlamıştın. İlk ses çıkardığını hatırlıyorum da ne kadar sevinmiştim. Şimdi ise çığlık ve bağırmalarına uyku ile ara verince başımdaki nedensiz ağrının sebebini anlıyorum :).Bu ay ilk defa deden (babam) seni gördü. kucağından indirmedi seni. Tabi anneannen, teyzen ve dayın da.. Onlar öyle severken ben gittikten sonra bir müddet yine bu kucak delisi olma durumunu nasıl düzelteceğimi düşünür olmuştum:)
3.Ay: Su çiçeği oldun. Kuzenin (halanın oğlu) Efe'den aldın mikrobu galiba. Çünkü o suçiçeği çıkardıktan 15 gün sonra sende çıkarmaya başladın. Kuluçka döneminde halana gittiğimizde almışsın sanırım. İlk kulağında çıktı. Ben yara zannedip doktorunu arayıp ne yapmam gerektiğini sorduktan sonra alt değiştirirken bacaklarında da gördüm. Hemen doktora gittik bize bir şurup verdi. Ateşlenme,beslenme bozukluğu, öksürme olursa hemen getirmemizi olmazsa 5 gün sonra tekrar gelmemizi söyledi. İlk 6 ay da su çiçeği genelde bebeklerde çıkmazmış. Ve ilk 3 ayda olursa da tehlikeli olabiliyormuş. Çok korktum. Geceleri sen uyusanda uyuyamadım sürekli ateşini kontrol ettim. Çok şükür fazla sarmadan vücudunu 5 gün içinde çiçekler solamaya başladı. Şurup işe yaramıştı. 
4.Ay:Aşılarının ikinci dozlarını olduk.İlk oyuncaklarını almaya başladık. Uyku arkadaşın saçaklıyla tanışma ayın. Ellerini keşfetmiştin artık. Onları birleştiriyor , yeri geliyor ağzına sokuyordun.Bu arada kendi kendine uyumayı becerebiliyorsun artık. Gündüz uykuların yine düzensiz, gece çok geç yatıyorsun. Fakat 6 saat kesintisiz uyuyabiliyorsun.
5. Ay: Giderek daha bir güzler yüzlü bebek oldun. Her gördüğüne kocaman bir gülümseme hediye ediyorsun. Babanla nazar değecek diye bildiğimiz tüm duaları okuyoruz okuyoruz.. Bu ayki kontrolünde sadece 100 gr almışsın.Bu demir eksiliğinden kaynaklanabilirmiş. Doktor keyfinin ve sağlığının yerinde olduğunu söyledi. Artık ek besine başlıyoruz .
6.Ay:  Daha rahat gezmelere gidiyoruz seninle büyüyorsun. Keşfetmeye bayılıyorsun. Uzanabildiğin her yer artık senin alanın. Yürüme ve emekleme durumunu hayal edemiyorum:). Ek besinde kaşıkla yemeyi reddediyorsun. elimle verdiğimde hiç itiraz etmiyorsun. Babaannenin deyimiyle anne elinin tadını da istiyormuşsun. Meyve püreleri ile aran yok ama sebze püresini seviyorsun. Brokoli,kereviz ve ıspanak şimdiden favorilerin özellikle de brokoli.. Bebelac sütlü ve pirinçli mamayı biberonda yiyorsun. Ama onun da seni şişirmesinden korkup SMA mamaya geçtik. Bakalım bu ay yine aşıların var ve kilo durumun nasıl olacak. Oturduğun yerden ayak parmaklarını emmeye çalışıyorsun. Son bir haftadır ara ara ishalsin ve burnunda akmaya başladı. Sanırım dişler geliyor.

2 yorum:

  1. canım ya maşaallah :) nice nice 6 aylar doldurun anne kız baba hep beraber...

    YanıtlaSil