2 Nisan 2012 Pazartesi

Hibisküslü (Mekke Gülü) Ayva Tatlısı

Ayva tatlısı yapmaya karar verip evde gıda boyası bulamamış bir ev hanımın renk verici olarak tamamen doğal bir ürün kullanması sonucu ortaya çıkmış bir tarıftir:)

 Portakal ağacı'ndan ayva tatlısına bakarken gıda boyasız nasıl olur diye düşünüyordum. Aklıma kış çayı yaparken kullandığım hibisküs/mekke gülü geldi. Çaya kırmızı bir renk veriyordu. Ayrıca tv de Ender Saraç bu bitkinin gıda boyası olarak kullanıldığını, evde de hazır boya yerine kullanılabileceğini söylediği aklıma geldi.  Başladım tatlımı yapmaya... 4 adet ayvayı soyup ikiye bölüp yataklarını temizledim. Tencereye dizip üzerine havanda ezdiğim( miktarı şuan aklımda değil ama ben çok koyu olmasın diye iki yemek kaşığı aldım) hibisküsleri sıcak suda eritip ayvaların üzerine döktüm. 2.5 su bardağı şekeri, karanfilleri ve ayva çekirdeklerini de ekledim. Ayvaların yarısına kadar da su koyup pişirdim. Daha sonra kaymak ve fıstık ile süsledim.
Evin gurmesi beyimizden de  tam not aldım:)

1 yorum: